Het is zomer en dat betekent: tijd voor de picknick! Je kan natuurlijk kiezen voor een stokbrood met salades maar met een klein beetje voorbereiding verras je niet alleen je vrienden maar maak je ook je lichaam blij! Met deze onderstaande tips van de online diëtist kan jij verantwoord genieten van een gezonde picknick in het park. Snel en voedzaam, wat wil je nog meer?

Tip 1: fruitspiesjes 
Snijd fruit naar keuze in kleine stukjes en rijg dit aan een sate prikker. Je kan hierbij bijvoorbeeld denken aan: mandarijn, appel, mango, peer, banaan, druiven etcetera.

Tip 2: groenten met hoemoes
Snijd paprika, komkommer in lange dunne reepjes (julienne). Serveer met hoemoes.

Tip 3: Vietnamese rolls
Vietnamese rolls zijn de perfecte snack voor tijdens de picknick! Je kan rijstpapier vullen met alles dat je lekker vindt. Bijvoorbeeld met: wortel, kool, mango en tofu maar je kan ook kiezen voor gerookte kip. Serveer met een soja dressing en klaar ben je! Je vindt rijstpapier gewoon in de supermarkt of bij de Toko.

Tip 4: Volkoren wraps
Grotere trek? Maar wil je wel eens iets anders serveren dan een salade met brood? Kies dan eens voor een volkoren wrap. Ook deze is weer te vullen naar smaak. Denk bijvoorbeeld aan: sla, bonen, gerookte kip of tofu. Je kan de wrap eventueel besmeren met een dun laagje hoemoes voor de smaak of gebruik een beetje chiracha.

Tip 5: Infused water
We weten allemaal dat we genoeg water moeten drinken wanneer het warm weer is. Maar je wilt ook wel eens iets anders. Wat dacht je van water met fruitijsblokjes? Snijd fruit naar keuze klein en doe dit een dag van te voren in de vriezer. Stop het fruit (als ijsblokjes) in je fles water voor vertrek en klaar ben je! Dit ziet er niet alleen leuk uit maar het geeft ook nog een klein beetje smaak aan je water.

Heb jij nog leuke tips voor in de picknickmand? Laat dan een reactie achter op Instagram!

Meer lezen over gezonde tips voor de barbecue? Klik dan hier.