Als het om afvallen gaat willen we allemaal snel resultaat boeken. Het liefst vandaag nog! Logisch ook, je zit niet lekker in je vel en wilt die overtollige kilo’s kwijt. Helaas worden er veel verkeerde keuzes gemaakt en daarom deel ik jou de grootste 5 fouten die worden gemaakt. Lees ze, leer ervan en doe het dus niet op deze manier. Wil je mij trouwens als online diëtist en NU die overtollige kilo’s kwijt? Klik dan hier of stuur een e-mail naar info@jonathanklaassen.nl of stuur een app naar 06-14951429.

Maar goed, eerst de 5 grootste fouten!

1. Te snel willen

Rome is niet in één dag gebouwd en dat geldt ook voor jouw lichaam. Neem er dus alsjeblieft de tijd en gooi de handdoek niet in de ring als het ‘even niet gaat’. Stap voor stap nieuwe gewoontes aanleren en stap voor stap progressie boeken. Dat is echt de enige wijze manier. Geduld is een schone,maar zeker bij afvallen, een goede zaak.

2. Een dieet volgen

Welk dieet je ook volgt, allemaal hebben ze één overeenkomst: weinig calorieën. Dat je gewicht verliest is logisch. Echter is dit niet de juiste manier. Waarom niet? Een dieet is niet persoonlijk, er bestaat een kans op tekorten aan belangrijke voedingsstoffen, spiermassa verdwijnt en het gaat om tijdelijk gewichtsverlies. Kortom, gooi je dieetboeken bij het grofvuil!

3. Geloven in wondermiddelen

Als het om afvallen gaat hoor je weleens dat er bepaalde producten zijn die de vetverbranding stimuleren. Rode peper, mosterd, groene thee en cafeïne bijvoorbeeld worden genoemd als vetverbrandende voedingsmiddelen. En het klopt dat ze de verbranding iets verhogen. Alleen is dit zo’n kleine bijdrage dat je eigenlijk van geen effect kan spreken. Afvallen ga je dus niet door door deze producten te nemen. Nee, je gaat wel afvallen door, even simpel gezegd, minder te eten. (lees hier hoe je wel moet afvallen)

4. Teveel noten en avocado’s eten

Noten en avocado’s zitten vol met voedingstoffen maar ook vol calorieën. Doordat ze het label ‘gezond’ krijgen ben je snel geneigd er teveel van te nemen. Dit kan leiden tot een hoge inname aan calorieën aan het eind van de dag, wat op termijn kan leiden tot een toename aan lichaamsgewicht. Je moet noten en avocado’s nu niet vermijden (ze bevatten nuttige voedingsstoffen), besef je alleen dat ‘gezonde’ producten ook gewoon calorieën bevatten. Met mate is en blijft een saai diëtisten woord, maar het klopt als een bus.

5. Koolhydraatarm eten

Koolhydraten worden als boosdoener gezien. We zouden er dik van worden. Onjuist! Koolhydraten an sich zijn geen dikmakers. Een teveel aan calorieën zorgt ervoor dat je aankomt. Het maakt dan niet uit van welke bron deze calorieën afkomstig zijn. Koolhydraten heb je juist nodig als belangrijkste bron voor glucose. De suiker die je hersenen nodig hebben om te functioneren. Wist je trouwens dat koolhydraten ook ook gewoon voorkomen in fruit, groente en peulvruchten?


Groep juni

Voor groep juni zoek ik 10 geschikte kandidaten die bijvoorbeeld willen afvallen. Wil je één van die 10 mensen zijn? Stuur een e-mail naar info@jonathanklaassen.nl of app nu naar het nummer 06-14951429, vertel wie je bent en wat je zou willen bereiken. Dan vertel ik hoe het programma eruit ziet en wat de kosten zijn. Of klik hier voor meer informatie of bekijk het filmpje.