Wanneer je wilt afvallen of gewoon stabiel wilt blijven moet je soms wat minder calorieën binnenkrijgen. Moeder natuur werkt zo. Dat kan natuurlijk effect hebben op jouw energielevel én eventueel hongergevoel. En hoewel het niet zo moet zijn dat je continu honger hebt (want dan volg je een crash dieet) is het ook weer niet ondenkbaar dat je er soms last van hebt. Daarom hier 6 tips voor jou.

Tip 1: Structuur

Zorg voor een goede structuur zodat de basis staat. Door regelmatig en op gezette tijden te eten krijgt je lichaam regelmatig eten en dus voedingsstoffen binnen. Dit is een belangrijke factor wat betreft het remmen van een eventueel hongergevoel. Zorg dus voor gestructureerde dagen. In het weekend is het overigens echt geen probleem als je daar iets van afwijkt.

Tip 2: Eet met aandacht

Doordat je in het algemeen nu wat minder eet, is elke maaltijd belangrijk voor je. Probeer hier dan ook écht van te genieten. Neem er de tijd voor, eet met aandacht, kauw goed zo krijgen je hersenen sneller het signaal dat je vol zit.

Tip 3: Eet voldoende eiwitten

Tijdens een proces van gewichtsverlies zijn eiwitten zeer belangrijk. Eiwitten geven ons namelijk een verzadigd gevoel, iets dat je tijdens dit proces goed kunt gebruiken. Elke maaltijd moet dan ook iets van eiwit bevatten. Denk aan eieren, vlees, vis, zuivel, peulvruchten of bijvoorbeeld vleesvervangers.

Tip 4: Eet voldoende vezels

Net als eiwitten hebben vezels ook effect op de verzadiging en daardoor erg belangrijk in dit proces. Eet daarom voldoende groente, fruit, peulvruchten en volkoren graanproducten (volkorenbrood, tarwezemelen, zilvervliesrijst en volkoren pasta). Let op: groenten mag je zoveel nemen als je wilt, graag zelfs!

Tip 5: Voldoende vocht

Elke maaltijd moet je standaard iets drinken zoals thee, water of koffie zonder suiker. Maar wanneer je meer last hebt van hongergevoelens kan je ook tussendoor extra gaan drinken. Ook een focuspunt waarop je winst kunt behalen.

Tip 6: Eet van een klein bord

Deze oude indianentruc werkt stiekem toch best goed. Serveer je eten eens op een klein bord. Waarom? Een kleine portie lijkt groot op een klein bord;)

Welke tip heb jij voor ons?

Deel jouw tip op instagram of facebook


Inschrijvingen groep maart: nog 5 plekken!

De inschrijvingen groep maart zijn geopend. Ik heb nu nog 5 plekken beschikbaar voor nieuwe deelnemers. Wil jij graag afvallen, aankomen of heb je een ander specifiek doel. Dan kan je nu met mij aan de slag! Klik hier voor meer informatie, schrijf je hier in of stuur een WhatsApp bericht naar 06 – 149 514 29. Wil je resultaten zien van vorige deelnemers, klik dan hier